Patiënten
communicatie

DMDR Medical Marketing is uw specialist in het verzorgen van patiëntencommunicatie.

DMDR Medical Marketing is uw specialist in het verzorgen van patiëntencommunicatie. Door optimaal te communiceren bereikt u een goede interactie met uw patiënten. Door zelf te communiceren zorgt u er tevens voor dat er minder vragen aan de telefoon worden gesteld. Een praktijkfolder, helemaal up-to-date gemaakt aan de eisen van deze tijd, beantwoordt veel vragen van uw patiënten. En als u speciale bel-tijden instelt, ontlast u uw assistente; maar uw patiënten moeten dit dan wel weten.

Dagelijks verzenden wij voor veel huisartspraktijken verhuisberichten, oproepen voor ketenzorg-projecten, vragenlijsten, brieven over praktijkovernames, brieven of kaarten over uw aanstaande pensionering, en brieven over de aanstelling van een extra, een nieuwe of tijdelijk vervangende huisarts. We verzorgen praktijkfolders (teksten en vormgeving), en kunnen desgewenst een website voor u laten maken. Ook bieden wij u een eenvoudige oplossing voor LSP-registraties.

Vaak zijn deze brieven inhoudelijk niet medisch van aard. Zodra dat het geval is, is het natuurlijk mogelijk om uw berichten op woonverband te verzenden. Wij kunnen deze woonverbanden voor u maken, mooier dan uw eigen HIS dat voor u doet.

Ook hiervoor geldt dat DMDR Medical Marketing vertrouwelijk omgaat met uw persoonsgegevens. Na bewerking worden de gegevens vernietigd, net zoals we dat ook doen bij uw griepprikoproepen.

Hallo Patiënt!

Deze bijzondere dienst die wij aanbieden betreft de werving van nieuwe patiënten binnen het verzorgingsgebied van uw praktijk. In uw verzorgingsgebied komen namelijk elke maand vele nieuwe bewoners wonen die ook op zoek gaan naar een nieuwe huisarts. Om te zorgen dat uw praktijk, goed onderbouwd, persoonlijk maar ook kort na hun verhuizing, bij deze potentiële nieuwe patiënten onder de aandacht wordt gebracht bieden wij u deze dienst.

Maandelijkse een check van alle nieuwe bewoners, het toesturen van een gepersonaliseerde kennismakingsbrief van u en uw praktijk, mogelijk ondersteund door een zorg-gerelateerd cadeautje, en een maandelijks overzicht van deze activiteiten om het effect van deze dienst goed te kunnen monitoren.

DMDR Medical Marketing beschikt over vrijwel alle namen en adressen van nieuwe bewoners in elk verzorgingsgebied. Het is een dienst die vele doelen dient immers, ook de nieuwe bewoners hebben er belang bij dat ze snel een nieuwe huisarts krijgen, iemand die dichtbij gevestigd is.

 

Middels te reserveren postcode-gebieden kunt u zorgen voor een unieke en persoonlijke mogelijkheid om u als eerste voor te stellen aan deze nieuwe inwoners.

LSP-registraties

Maak gebruik van onze eenvoudige oplossing voor het verzenden van een mailing naar alle patiënten die nog geen VZVZ-toestemmingsformulier hebben ingestuurd. U stuurt uw patiënten een brief, formulier met antwoordenvelop, de VZVZ-folder, en registreert daarmee de toestemming (of geen toestemming) van uw patiënten voor het uitwisselen van informatie. Het gebruik van een antwoordenvelop voor het terugontvangen van de formulieren benadrukt de vertrouwensrelatie tussen u en uw patiënt. Indien gewenst kunnen we voor u een formulier verzorgen waarop zowel beide partners als alle kinderen kunnen worden vermeld.

Deze schriftelijke oplossing versturen we natuurlijk op woonverband.

Voor enkele honderden individuele huisartspraktijken, en diverse regionale huisartsenposten, hebben wij deze mailingen al uitgevoerd. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Medisch drukwerk

Voor de verzorging van al uw medische drukwerk kunt u ook bij DMDR Medical Marketing terecht. We verzorgen graag voor u uw praktijkfolders, afsprakenkaartjes, briefpapier, enveloppen en visitekaartjes. Op basis van uw eigen ontwerp, of binnen uw bestaande huisstijl, of we maken een huisstijl voor u. Ook kleinere oplages (bijv. 100 enveloppen of 100 afsprakenkaartjes) zijn altijd mogelijk. Desgewenst zijn er digitale oplossingen die u zelf kunt printen, als u liever niet vastzit aan grote voorraden.

“Hallo, zegt u het maar ....”